29 de elemente de optimizare ON-page

19 September, 2013

Am mai spus-o si  o reiteram: SEO necesita multa munca si atentie la o gramada de elemente. Iata care sunt 29 dintre ele. Infographic by Verve Search via Koozai.

 

Citeste mai departe »

Cum scriem conținut pentru Google?

15 May, 2013

Nu scriem! :)

Dacă v-ați împrietenit cu așa-zisele tehnici precum keyword stuffing și vă folosiți de ele din plin când scrieți conținut pentru site-urile voastre, e timpul să move on! Google nu mai vrea să scrieți conținut pentru el, ci pentru useri.

Da, acum cititorii sunt ținta voastră numărul 1, și nu motorul de căutare. Asta înseamnă că toată atenția voastră trebuie să se concentreze pe calitate. Rețetă perfectă nu există, dar vă putem oferi totuși câteva sfaturi:

-          Nu vă mai gândiți la cantitate – nu scrieți doar de dragul de a scrie, indiferent că e vorba de 3 propoziții sau două pagini;

-          Oferiți informații de calitate – documentați-vă temeinic înainte de a pune textul online, dar nu copiați nimic;

-          Gândiți-vă la publicul vostru – ce i-ar interesa pe oamenii care citesc? Ce detalii ar dori să știe despre subiect? Ce informații noi le puteți oferi?;

-          Veniți cu lucruri originale, pe cât posibil; e greu să faceți pe cont propriu descoperiri legate de fizica atomică, dar dacă scrieți rețete de bucate, nu ezitați a vă împărtăși părerile;

-          Nu repetați keywordurile la nesfârșit – așa cum am zis din start, stuffing-ul e un big no-no;

-          Verificați tot ce-ați scris – imediat după ce ați terminat sunt șanse mari să nu vă vedeți singuri greșelile, dacă poate verifica altcineva, foarte bine, dacă nu, se poate să vă ajute cititul cu voce tare.

Nu uitați: scrieți pentru oameni ca voi, nu pentru roboți.

Spor la scris!

Penguin 2.0 este pe drum

14 May, 2013

A trecut un an de la lansarea celor 2 algoritmi mari, Panda și Penguin, algoritmi care au schimbat multe în universul SEO. Google a lansat update după update și era destul de clar că, mai devreme sau mai târziu, va apărea o variantă 2.0. Ei bine, se pare că nu mai avem prea mult de așteptat pentru Penguin 2.0, acesta urmând să fie lansat în următoarele câteva luni, după cum anunță Matt Cutts.

Penguin 2.0 targetează aceleași tehnici de spam pe care le-a penalizat și primul, însă Google promite că această variantă va fi mult mai cuprinzătoare.

 

Supereroi si anti-eroi in SEO

17 April, 2013

O să încep prin a ne cere scuze tuturor celor cărora le-am promis SEO Audit-uri. Promisiunea rămâne valabilă, dar volumul imens de lucru ne împiedică să ne rupem timp pentru a ne putea onora oferta de acum câteva luni. Dar nu o retragem, doar o mai amânăm pentru când apar mici ferestre între proiecte. Dar pentru a mai șterge praful de pe blogul nostru, am găsit un infographic drăguț pe care vrem să vi-l arătăm.

Sursa: Koozai.com

 

SEO Audit: adorcopiii.com

22 February, 2013

Website auditat: www.adorcopiii.com
Nota: 53.7/100

1. SEO Basics

  •     Verificare indexare. Este homepage-ul afișat ca prim rezultat? – DA
  •     Este site-ul online atat pentru http://www.aaaa.com/ cât și pentru http://aaaa.com? – NU
  •     (!) Există site-uri mirror sau site-uri cu același conținut? – De verificat.
  •     Există URL-uri diferite cu același conținut? – NU
  •     Există pagini importante blocate de robots.txt? – NU
  •     Este site-ul implementat în totalitate în flash? – NU
  •     Site-ul folosește frame-uri? – NU
  •     Este timpul de încarcare acceptabil? – OK
  •     Este server signature setată “On”? – NU Citeste mai departe »

SEO Audit: wowgifts.ro

15 February, 2013

SEO Audit pentru wowgits.ro

Website auditat: www.wowgifts.ro
Nota: 42.4/100

1. SEO Basics

  •     Verificare indexare. Este homepage-ul afișat ca prim rezultat? – DA
  •     Este site-ul online atat pentru http://www.aaaa.com/ cât și pentru http://aaaa.com? – NU
  •     (!) Există site-uri mirror sau site-uri cu același conținut? – De verificat.
  •     Există URL-uri diferite cu același conținut? – NU
  •     (!) Există pagini importante blocate de robots.txt? – NU, (nu exista robots.txt)
  •     Este site-ul implementat în totalitate în flash? NU
  •     Site-ul folosește frame-uri? – NU
  •     Este timpul de încarcare acceptabil? – OK
  •     Este server signature setată “On”? – NU Citeste mai departe »

Google Page Rank? Uitați de el

07 February, 2013

Page Rank = un algoritm de analiză a link-urilor folosit de Google pentru a da paginilor web o anumită notă în funcție de autoritatea site-urilor care link-uiesc spre ele. Mai multe.

De câțiva ani deja, importanța Page Rank-ului nu mai e ce a fost la momentul la care a fost lansat. Deși mulți oameni încă mai caută să vadă ce Page Rank are un site nu fac decât să se amăgească. Nu că ar fi o minciună, doar că nu mai e relevant.

Matt Cutts, șeful echipei de anti-spam de la Google, a tot spus în ultimii ani că Page Rank-ul nu mai are valoare, iar acum dă o explicație pentru faptul că Page Rank-ul încă figurează în Google Toolbar: doar pentru că pentru mulți utilizatori pare o unealtă importantă. Mulți useri încă se mai ghidează după această notă, așa că o vor lăsa să moară de la sine. Cum? Păi Chrome, browser-ul oficial al Google, nu folosește Page Rank-ul, Internet Explorer 10 nu permite instalarea de add-on-uri, așa că, odată cu evoluția browserelor, Page Rank-ul va dispărea.

SEO Audit: usilemn.ro

05 February, 2013

Website auditat: usilemn.ro

Nota: 56.1/100

1. SEO Basics

  • Verificare indexare. Este homepage-ul afișat ca prim rezultat? - DA
  • Este site-ul online atat pentru http://www.aaaa.com/ cât și pentru http://aaaa.com? - NU
  • (!)Există site-uri mirror sau site-uri cu același conținut? – De verificat.
  • Există URL-uri diferite cu același conținut? - NU
  • Există pagini importante blocate de robots.txt? – NU
  • Este site-ul implementat în totalitate în flash? NU
  • Site-ul folosește frame-uri? - NU
  • Este timpul de încarcare acceptabil? - OK
  • Este server signature setată “On”? – NU Citeste mai departe »

Cum scriem conţinut de calitate?

04 February, 2013

Probabil nu suntem noi singurele care se ghidează după expresia Content is king. Și atâta timp cât joburile sau pasiunile voastre vă poartă în online, cu siguranță ați mai auzit asta și de la alții. Conținul chiar e rege și pentru SEO e extrem de important. Google nu dorește să scriem doar de dragul de a scrie, ci pentru a genera conținut de calitate care să îi ajute pe cei care caută informații pe internet. Și pentru că scrisul nu e chiar o joacă de copii, ne-am gândit să vă dăm câteva informații care pot fi de folos oricărui începător într-ale scrisului online care dorește să se împrietenească cu Google încă de la primele propoziții.

Iar când vine vorba de conținut trebuie să ținem cont și de fond, dar și de formă.

Dar să o luăm cu începutul. Un text de calitate ar trebui să aibă următoarele trăsături: Citeste mai departe »

DON’Ts: Comentarii spam pe bloguri

29 January, 2013

Cuvânt înainte

Pentru că acest post marchează începutul unei categorii în care vom avea, har domnului, subiecte din plin, ar fi drăguț din partea mea să vă ofer contextul actual.

Toată lumea aleargă după link-uri. În fond, este normal. Pentru cei care nu știu cu ce se mănâncă SEO, link-urile aduc trafic. Mult, puțin, dar aduc. Eh, lucrurile se schimbă când vorbim de un SEO guy sau de o SEO chick cu mai mult de 2 săptămâni de experiență. Nouă, când vedem oportunități de link-uri, ne sclipesc Page Rank-ul și SERP-urile în ochi mai ceva ca dolarii în desenele animate.

Link-urile ajută la ranking. Spunem doar atât, nu ne aventurăm în a le plasa ierarhic pe o listă cu factorii de ranking. Nu de alta, dar oricât de tare ar vrea Google-ul să fie treaba black or white, vorba lui Michael, adevărul este că industria e plină de nuanțe de gri și nebuloase. Citeste mai departe »